Vali keel

Õpilased arvutiklassis esimest projektiga seotud ülesannet lahendamas. Foto: Lauri Kõlamets

Koolis on taas hoogu sisse saamas rahvusvaheline koostöö Islandiga. Alles hiljuti lõppes edukalt Põhjamaade Ministrite Nõukogu Nordplus Junior programmi poolt rahastatud koostööprojekt POCO COMMA, kuid koostöö kahe riigi vahel jätkub juba uue, sama programmi raames toimuva projektiga POST-COM II. Sel korral on Eesti partneriks Gijaskoli kool Põhja-Islandi linnast Akureyrist. Projekti juhtpartner on meie kool, kus projekti juhib arendusjuht Rene Leiner.

Eelmisel nädalal kohtusid projekti esimesel ühistegevusel esmakordselt 30 kooli 7.-8. klasside õpilast ja viis õpetajat, kes hakkavad osalema erinevates digipädevuse ja vaimse heaolu teemalistes tegevustes.

Projekt tõstab esile tänapäeva hariduse üht suuremat väljakutset - õpetajate rolli laienemist teadmiste edasiandjast noorte vaimse tervise ja heaolu toetajaks. "Õpilaste digitaalsed harjumused ja infokeskkond on viimastel aastatel tohutult muutunud. Just teismelised on need, keda need muutused kõige tugevamalt mõjutavad," märkis projekti pedagoogiline koordinaator Lauri Kõlamets. "Sellepärast on oluline, et koolis toetataks noori nii digipädevuse kui ka kriitilise mõtlemise arendamisel."

Projekti eesmärk on tugevdada noorte võimet toime tulla digiajastu väljakutsetega ning edendada vastutustundlikku käitumist veebikeskkonnas. Projekti käigus õpilased:
- arendavad oskusi otsida, töödelda ja analüüsida digitaalselt informatsiooni,
- õpivad märkama tervise-, turva- ja andmekaitseriske, mis kaasnevad digitehnoloogia kasutamisega,
- kasutavad veebikeskkonda vastutustundlikult digimaterjalide loomiseks ja jagamiseks.

POST-COM II tegevused sarnanevad mitmes mõttes varasemale koostööprojektile, kuid sel aastal lisandub näiteks neli videosilla kaudu toimuvat rahvusvahelist kohtumist, kus kahe riigi 60 õpilast töötavad õpetajate juhendamisel koos erinevates grupitöödes. Arutelude keskmes on teemad nagu nutisõltuvus, suured keelemudelid, digitehnoloogia ja seadusandlus ning vihakõne ennetamine.

"Meie soov on, et noored õpiksid mõtestama oma digikäitumist ja teadvustama, kuidas nende sõnumid ja valikud mõjutavad ümbritsevat keskkonda. Kuna eelmise aasta projekt osutus niivõrd edukaks ja mõjusaks, otsisin võimalusi teha seda veidi edasiarendatud kujul uuesti ning kuna eelmine partner arvas, et nad ei suuda uut õpilaste seltskonda kokku saada, siis nüüd juba ka uue partnerkooliga. Otsingud ja läbirääkimised osutusid edukaks, kirjutasin projekti uuesti kokku ning saime taas rahastuse," selgitas projekti üldkoordinaator Rene Leiner. "Rahvusvaheline koostöö annab noortele võimaluse kogeda ka suhtlemist ja meeskonnatööd üle kultuuripiiride, mis on tänapäeva maailmas üha olulisem oskus."

Projekt loob koolidele ja õpetajatele väärtusliku platvormi teadmiste, oskuste ja kogemuste vahetamiseks ning annab õpilastele uusi teadmisi, seoseid ja analüüsioskust, mis aitavad neil paremini toime tulla kiiresti arenevas digimaailmas. Lisaks eelmainitutele on projektiga õpetajate poolelt seotud Aire Rillo, Kadi Talpsepp, Kristiina Pavlenko ning kooli psühholoog Liis Sepandi.

Projekti tegevuste ja eesmärkidega saab lähemalt tutvuda siin.

Vaata ka fotosid avakohtumiselt.


Tartu Raatuse Kool   |  Aadress: Raatuse 88a, 51009 Tartu   |   tel: 7 461 721   |   e-post: kantselei@raatuse.tartu.ee  |   Registrikood: 75006820