Lühidalt peamisest
Säästev areng sätestati läbiva teemana põhikooli ja gümnaasiumi riiklikes õppekavades juba 2002. aastal. Paraku ei ole koolid läbivate teemade rakendamisel väga edukad olnud ja säästvat arengut toetav haridus on Eestis jätkuvalt veel suhteliselt uudne. Erilist tähelepanu tuleb pöörata õpetajate toetamisele kliimamuutuste kui läbiva teema käsitlemisel (õppematerjalid ja täiendkoolitused), mis annab võimaluse õpilastega illustreerida ja analüüsida kliimamuutuste mõju erinevates eluvaldkondades. Partnerriikide koolide õppekavades ei ole kliimamuutuste teemade õpetamine alati piisavalt lõimitud, mistõttu õpilased ei mõista piisavalt kliimamuutuste teaduslikke, sotsiaalseid ja majanduslikke aspekte ning lõhe teadmiste ja nende päriselus rakendamise vahel on jätkuvalt suur.
Eesmärgid
1) Vähendada lõhet meie sihtrühma õpilaste teadmiste ja tegeliku käitumise vahel keskkonnasõbralikkuse ja kliimamuutuste mõjude ennetamise valdkonnas.
2) Rakendada tunnikavad, mis suurendavad õpilaste arusaamist kliimamuutustest, nende põhjustest, mõjudest ja võimalikest lahendustest kõikides erinevate riikide osalevates koolides, lõimides kliimamuutuste teemat palju rohkematesse erinevate õppeainete tundidesse kui seda praegu tehakse.
3) Tõsta õpetamise ja õpilaste kaasamise taset uute ja asjakohaste pedagoogiliste materjalide abil, mis hõlmavad aktiivseid õppemeetodeid ja on rohkem suunatud õpilaste kõrgematele kognitiivsetele võimetele ja oskustele, nagu rakendamine, analüüs jne, mille kaudu saab muuta ka selliseid võtmetegureid nagu väärtused ja hoiakud, kuna need on aluseks tegeliku käitumise muutmisele.
Tegevused
1) Õppimis- ja õpetamistegevused partnerkoolides + digitaalsed tegevused enne ja pärast + õpilaste loodud materjalid.
2) Tunnikavade loomine kuues õppeaines + 10 lõimitud tunnikava, nende testimine ja tõlkimine.
3) Keskkonna- ja kliimamuutustega seotud teemade suurem integreerimine meie koolide õppekavadesse + rakendamine.
4) Levitustegevused.
Tulemused
1) Viies keeles erinevate õppeainete tundides kasutamiseks loodud tunnikavad. Valmivad 30 tunnikava järgmistes õppeainetes: keemia, füüsika, inglise keel, tehnoloogia, ajalugu ja geograafia. Lisaks 10 lõimitud tunnikava.
2) Tänu teadlikkuse tõstmisele ja teadmistele kliimamuutuste kohta näeme muutusi õpilaste ja õpetajate käitumises. Mida iga inimene saab teha oma tasandil - mitte ainult mõista, et tegemist on probleemiga, vaid tegutseda vastavalt sellele ka igapäevaelus.
3) Kliimamuutuste teema parem lõimimine õppekavas.
Partnerid
5th Gymnasio Trikalon (Kreeka)
Istituto Comprensivo Leone Gaetani (Itaalia)
Základní škola T. Stolzové Kostelec nad Labem (Tšehhi)
Projekti EcoHarmony: Schools for Climate Resilience (EHA) rahastab Erasmus+ programm. Projekti viiakse ellu perioodil 01.09.2025-31.08.2027.
Lingid: