23.‒26. märtsini toimus Raatuse koolis rahvusvahelise projekti Entrepreneurs Generation (Ettevõtjate põlvkond) esimene kohtumine, kus osales kolmest – Soome, Läti ja Eesti – koolist kokku 55 õpilast ja õpetajat. Tegemist oli viimaste aastate suurima osalejate arvuga välisprojektiga Raatuse koolis.
Projekti peateemadeks on, nagu pealkirigi ütleb, ettevõtlus ja ettevõtlikkus. Tunnuslause on „Uus ettevõtjate põlvkond õpib isetegemise kaudu!“.
Kolmes koolis aset leidvate projektinädalate ning vahepealsel ajal toimuvate tegevuste kaudu proovitakse omal moel läbi suur osa ettevõtjaks hakkamise ja olemise võlusid ja valusid. Moodustatakse oma minifirmad.
Projekti Raatuse kooli poolse koordinaatori, kooli arendusjuhi Rene Leineri sõnul keskenduti esimesel nädalal ennekõike teineteisega tuttavaks saamisele. Suur rõhk oli ettevõtlusega seotud mängudel. Samuti kohtuti erinevate juba tegutsevate õpilasfirmade esindajatega, osaleti töötubades. Rasmus Mägi SEB pangast käis rääkimas ettevõtluse ja panganduse seostest ja panga toimimise põhimõtetest. Lätlased ja soomlased, kellel juba on õpilasfirmade loomise kogemus, näitasid selle kohta videoid ja tutvustasid oma tegemisi.
Lisaks külastati üheskoos Tartu Kutsehariduskeskust, kus kohtuti ka sealsete õpilasfirmade esindajatega. Mõistagi ei saanud jätta külalistele näitamata Tartu uhkust, Baltimaade suurimat teaduskeskust AHHAA, kus külastati ka planetaariumi ja osaleti töötubades. Kultuuriprogramm viis õpilased ja õpetajad ka Vanemuise teatrisse ning A. Le Coqi tehasesse ja muuseumi.
Nädal lõppes ühe korraliku ajurünnakuga, kus õpilased moodustasid esmalt 6‒7-liikmelised rahvusvahelised rühmad. Seejärel pidi iga rühm genereerima oma äriidee, millega projekti käigus edasi töötatakse. Arutleti oma tugevate külgede üle ja mõeldi välja toode või teenus, mida võiks arendama hakata, ning esitleti seda ka teistele.
Kuigi Raatuse kooli õpilased on projektis osalejatest ainsad, kes pole koolis ettevõtlusõppega kokku puutunud, saab kokkuvõttes nende kohta kiidusõnu lausuda. „Kui alguses võis eeldada, et firmade loomisel saavad domineerivaks väliskülaliste eelnevad teoreetilised ja praktilised kogemused, siis tegelikult olid meie lapsed väga tublid ning töötasid aktiivselt kaasa. Mõnes rühmas valiti meie õpilane koguni rühma ehk minifirma liidriks, millest oli eriti hea meel,” rääkis projekti üks kahest eestvedajast, õpetaja Helina Mugra.
Aprilli lõpus ootab ees projektikohtumine Soomes, kus keskendutakse ennekõike minifirmade logode, reklaami ja marketingi teemadele. Septembris toimuva kolmanda kohtumise keskpunktis on Apes toimuv iga-aastane rahvusvaheline sügisturg, kus õpilased saavad otseselt turuprotsessides osaleda, tutvustada ja müüa oma tooteid või pakkuda teenuseid.
Fotogalerii nädala tegemistest avaneb siin.