| Eesmärk:programmi läbinud õpilane oskab kasutada stereomikroskoopi nii elusa kui elusate objektide vaatamiseks; rühmitada ja määrata välistunnuste alusel abimaterjali toel selgrootuid; kirjeldada juhendi abil elusorganisme; tunneb vähemalt viit mulla selgrootut; mulla huumushorisonti välimuse järgi; teab mulla koostist ja tüüpe; et enamus mullaelustikust on väga väike ja väga arvukas; et pinnase temperatuur on sageli erinev õhu-temperatuurist ja selle põhjust; millest koosneb ja kuidas tekib turvas. Mõistab mulla elusa ja eluta osa vastastikuseid suhteid, mullaorganismide olulisust mulla huumusekihi tekkel ja mullaviljakuse loomisel; mulla olulisust ökosüsteemi toimimises ja aineringes; kirjeldada mulla profiilis nähtavaid horisonte.
 
 Õpitulemused
 Õpilane:
 1) kirjeldab ja võrdleb erinevaid mullaproove, nimetades mulla koostisosi;
 2) selgitab muldade kujunemist ja mulla tähtsust looduses;
 3) tunneb mullakaeves ära huumushorisondi;
 4) kirjeldab huumuse teket ja selle osa aineringes.
 
 Reisi marsruut ja kava:
 Õpilased tulevad iseseisvalt Tartu loodumaja juurde (Lille 10) kella 9:25-ks. Õppeprogramm algab 9:30. Õppeprogramm kestab 3x45 minutit. Õpilased liiguvad pärast programmi lõppu koolimajja ja lähevad sööma ning pärast seda suunduvad tunnikavajärgsesse tundi, mis algab 13:05.
 
 Õpilasi saadab õpetaja Aigrid Kõõra.
 
 Programmi läbiviimine on toetatud Keskkonnainvesteeringute Keskuse poolt rahastatud projektist "Tartu Raatuse Kooli õpilaste keskkonnateadlikkuse areng".
 Lisainfo: Aigrid Kõõra |