Vali keel

Isad ja lapsed üheskoos mardipäeva teemalises õpitoas. Foto: Rene Leiner

Isadepäeva nädala neljapäeval olid 2. klassid endale külla kutsunud laste isad, et kahe tunni jooksul seda olulist päeva üheskoos õpitubades tähistada. Koondpealkirja „Õpime koos“ alla mahtus mitmeid erinevaid tegevusi. Keset tööpäeva oli kooli tulnud ligi 50 isa ja vanaisa.

Novembrikuu pakub pimedust ning pikki õhtuid. Läbi aegade on olnud aega. Aega võtta pere või sõbrad kokku, ennast maskeerida, liikuda tarest tarre. Laulda, küsida mõistatusi, soovida karja- ning viljaõnne ehk santida. Aega mälestada meie hulgast lahkunuid, ennustada ilma või oma tulevast kaaslast. 

Novembrikuusse jäävad hingede-, mardi-, kadri- ja andresepäev. Ja ka isadepäev. Viimasest inspireerituna võttis meie 2. klasside kokkuhoidev pere nõuks kutsuda laste isad koos endaga õppima. Seda keset valget aega, keset tööpäeva. On tõeliselt rõõmustav, et nii paljud isad said tööde ja tegemiste kõrvalt sellist väga väärtuslikku lapsega koos veedetud aega endale lubada. 

Õpitubasid oli kokku viis. Praktikant Mailise ning õpetaja Kristiina juhendatud õpitoas moodustati kaks võistkonda - Kadrid ja Mardid, kes asusid omavahel võistlema matemaatika duellis. 

Kummagi võistkonna esimene sai enda kätte kärbsepiitsa ning pidi sellega viibates näitama enda poolt valitud vastuse peale. Kui see osutus õigeks, anti piits edasi järgmisele, võeti maast tehtekaart ja liiguti vastuste laua juurde. Sealt otsiti üles õige vastusega pusletükk ning paigutati see omakorda puslepõhjale õigesse kohta ja mindi oma võistkonna kolonni lõppu uut vastamise korda ootama. Kui aga vastati valesti, siis tehtekaarti ei võetud, anti piits edasi ning liiguti kohe kolonni lõppu. Pusledel oli kirjas teave mardi- ja kadripäeva kommetest. Vaata siit ka selle õpitoa esitlusfaili.

Õpetaja Riinu juhendatud õpitoas tutvuti mardipäevaga põhjalikumalt. Klassis ringi liikudes loeti selle tähtpäeva kohta erinevat teavet ja kirjutamist harjutades täideti loetu põhjal lünkteksti. Lugesid ja kirjutasid nii lapsed kui isad-vanaisad. Kord olid aktiivsemad ühed, siis jälle teised.

Õpetaja Eret oli quizziz.com keskkonnas ette valmistanud põneva mängu. Lapsed mõistatasid koos isa või vanaisaga vastuseid hingede-, mardi- ja kadripäeva kombestiku kohta. Oli ka trikiga küsimusi. Tahvlil jooksis ka edetabel. Pärast vastamist vaadati kõik vastused üheskoos üle.

Muidugi mahtus isadega koolipäeva ka liikumist. Õpetaja Tiina koos (vana)isade ja lastega püüdis tähelepanu ja mängis kõigile tuttavat Trips-traps-trulli. Viimast mitte paberil, vaid koonustega rõngaväljal. Tiina sõnul oli väga mõnus märgata hasarti, mis nii isades kui lastes mängu ajal tekkis. „Pane sinna, takista, mine!“ olid väljendid, mis just isade suust kõlasid.

Muusikaõpetaja Brigita eestvedamisel toimus laulutund, kus lisaks laulmisele mängiti ka rütmipillidel.

Lastelt tagasisidet küsides nimetati põnevate ja kaasahaaravatena ära kõik tegevused. Päeva lõpuks märkasid õpetajad kalendrisse vaadates, et kuue kuu pärast on taas emadepäev. On valge, õhtud pikad ja tööd täis. Emad, on, mida oodata!

Aitäh kõikidele kaasa löönud õpetajatele, isadele-vanaisadele, lastele ning eraldi tänu idee algatajale, õpetaja Riinule!

Vaata ka isadepäeva ürituse galeriid.


Tartu Raatuse Kool   |  Aadress: Raatuse 88a, 51009 Tartu   |   tel: 7 461 721   |   e-post: kantselei@raatuse.tartu.ee  |   Registrikood: 75006820