Oktoobrikuus toimus järjekordne Tartu linna laste- ja noorsookirjanduse festival “Luup”, mille raames on meie koolis juba viiendat aastat järjest võtnud õpetajad vastu nn lugemisväljakutse ehk oma lugemiselamuse jagamise lastega.

Seda initsiatiivi algusest peale eestvedanud õpetaja Mare Kiisa sõnul on tegemist hea võimalusega rikastada nii enda kui õpilaste maailmapilti. Väljakutsele vastanud õpetajad käisid raamatumaailma uksi avamas klassijuhatajatundide ajal.

Elina Tsäko valis 9.a klassile tutvustamiseks raamatu "Tere, iseseisev elu!", sest noori on ootamas märkimisväärsed muutused. Haridustehnoloog Jaana Mihailišina arendas 9.b klassiga mõttevahetust “Project Hail Mary” audioraamatu baasil.

Lauri Kõlamets esitles 8.b klassile Loomingu Raamatukogu teoseid. Siegfried von Vegesacki "Jaschka ja Janne" tegevused toimusid omaaegses Dorpatis ja peegeldasid baltisaksa olustikku. Miljenko Jergovici "Sarajevo Marlboro" pakkus värsket vaatenurka praegusel ajal, kus meie lähistel on käimas sõda.

Kadri Kosk luges 7. klassile Genki Kawamura raamatut “Kui kassid maailmast kaoksid”. Fantaasiarohke lugu tekitas kuulajates ootamatuid küsimusi ja mõttekäike.

Maila Lubi pakkus 6. klassile sünge ja müstilise seiklusloo "Varjud. Kõlin", mis on Timo Parvela ja Pasi Pitkäneni triloogia esimene raamat. Riin Jürgenson luges 4. klassile katkendeid "Harry Potteri" sarja esimesest raamatust.

Julge ja rõõmsa olekuga sipelgas Ferdaga said tuttavaks 3. klasside õpilased, kui Mare Kiisk jutustas ja luges ette Ondrej Sekora raamatut "Sipelgad ei alistu".

Maila Jürgenson viis 2. klasside õpilased kaasa mõttelennule koos Zachris Topeliuse raamatuga "Aallotari jäljed" ja tekitas nii mõneski väikeses kuulajas soovi olla ise osaline mõnes kaunis loos.

Tuuliki Vuks astus esimeste klasside õpilaste ette kolme raamatuga. Nendeks olid Silvi Väljali "Jussikese seitse sõpra" eesti keeles, seto keeles ja mulgi keeles. Vahva oli võrrelda erinevaid väljendusviise meie oma rikkalikus keeles.

Raamatuminuteid kogunes tänu lugemisväljakutse vastuvõtnud õpetajatele kokku päris mitmete tundide jagu. Suur aitäh Marele ja õpetajatele ning  loodame, et järgmiselgi aastal sarnane ettevõtmine teoks saab.