Jaanuari viimasel nädalal osales õpetaja ja Erasmuse juhtrühma liige Lauri Kõlamets Dublinis, Iirimaal toimunud kolmepäevasel Erasmus+ teema- ja kontaktseminaril “LinguaLearners: European Classrooms”. Seminaril osales kokku 46 inimest 17 Euroopa riigist.
Fookuses olid teise emakeelega õpilased uues kultuuriruumis, nende toetamine, integreerimine ja keeleõpe. Samuti käsitleti eTwinningu platvormi võimalusi ning kõige olulisemana – loodi kontakte uute võimalike partneritega, et viia ellu Erasmuse plaane ja saavutada seatud eesmärgid.
Lauri sõnul oli üheks peamiseks huviobjektiks see, kuidas veelgi tõhusamalt toetada meie koolis õppivate Ukrainast pärit õpilaste arengut.
„Mul õnnestus kiirendiseminaril pikemalt suhelda umbes kolmandikuga osalejatest, lähtudes põhimõttest, et sisuline koostöö saab alguse vastastikusest huvist ja ühise visiooni jagamisest. Enne seminarile minekut koostasime koos Erasmuse koordinaatori ja arendusjuhi Rene Leineriga eraldi küsitluse, mis aitab süstematiseerida meie ja võimalike partnerite huve, eraldada olulise ebaolulisest ning jätkata koostööd tõeliselt huvitavate ja meie vastu huvi tundvate partneritega,“ rääkis Lauri.
Hetkel on Dublini seminarist laual 13 potentsiaalset partnerit ning sõelumisprotsess jätkub, et kevadel alustada läbirääkimisi järgmise õppeaasta õpirännete osas. Esimesed huvilised on juba üles näidanud konkreetsemat soovi koostööks.
Seminari ettekanded ja arutelud keskendusid ühele Erasmus+ programmi peamisele prioriteedile – kaasamisele, ehk kuidas tõhusalt integreerida inimesi uude kultuuri- ja keelekeskkonda.
Põhifookuses olid:
- Klassiruumi praktikad: osalejad õppisid õpetamise strateegiaid ja meetodeid, mis toetavad teise emakeelega õpilasi uues hariduskeskkonnas.
- Kooli külastus ja seminar: Adamstowni kooli näitel tutvuti integreeritud õpilaste edulugude ning nende Erasmus+ projektides osalemisega.
- eTwinningu võimalused: arutleti, kuidas Euroopa koolid saavad alustada koostööd ka ilma otsese rahalise toetuseta.
- Uute projektide ideede genereerimine.
Meie ootused seminarile olid seotud ennekõike Erasmuse akrediteeringu plaani eesmärkidega.
„Ühest küljest saime tutvustada oma kooli arengusuundi, näiteks teemapõhist õpet, teisest küljest otsisime potentsiaalseid partnereid, kes tunneksid huvi Eesti haridussüsteemi vastu. Suur osa osalejatest oli alles Erasmus+ teekonna alguses ning ei soovinud kohe võtta suuri riske. Siiski tunti huvi õpetajate töövarjutamise ning 2026. aastal alustavate väikesemahuliste koostööprojektide vastu,“ sõnas Lauri.
Kuna seminari ja selle aasta väikesemahuliste koostööprojektide taotlustähtaja vahele jäi vähem kui viis nädalat, ei leidunud võimalike partnerite seas kedagi, kellel oleks olnud piisav võimekus haridusinnovatsiooni ideid oma koolis edendada, leida sobiv rühm õpetajaid, kes oleksid valmis osalema projekti kirjutamise protsessis ning seda oma vabast ajast nii lühikese etteteatamisajaga tegema. Seetõttu lükati need ideed tulevikku.
Seminari korraldus oli Lauri hinnangul osalejasõbralik ning sisult mitmekesine. „Inspireerivad kogemuslood kolleegidelt üle Euroopa, väärtuslikud töötoad ja Erasmuse rahastamisvõimaluste tutvustamine. Samuti võib juhtuda, et koolitaja, näitleja, kirjanik, laulja, draamajuht ja õppejõud Tara Power soovib tulevikus osaleda mõnes rahvusvahelises draamaõpetust käsitlevas projektis,“ lisas Lauri.
Lauri seminaril osalejatele meie kooli sisu ja suundumusi tutvustamas.