Alljärgnevalt võtame kokku meie kooli näiteringi Aplaus eelmise õppeaasta tegemised ja teeme seda koos iginoore Aplausi juhendaja ja hinge, õpetaja Maila Jürgensoniga.


Töö septembrist jõuludeni


“Meie õppeaasta algas septembris, mil valmistusime esinemisteks ja osalesime Tartu laste- ja noortekirjanduse festivalil. Esinesime uudiskirjanduse põhjal kirjutatud dramatiseeringutega pop-up kirjanduskohvikus ja linnaraamatukogu saalis,” meenutab Maila.

Valmistati ette Krista Kumbergi jõulunäidend „Jõulupidu raamaturiiulist”, milles osalesid ka õpetajad. 

“See oli hea koostöö. Näiteringi liikmed said valida endale meeldiva osa, aga mõnel juhul oli vaja ka arutada, miks on vajalik valida teine roll. Koosmäng õnnestus. Arvan, et tulemuslikkuse tagas eelnev teksti koos lugemine ja arutelu. Iga osatäitja kirjeldas ja iseloomustas mängitavat tegelast. Arutasime, mis võiks olla etenduse sõnum.”


Esineti ka lasteaialastele

Näiteringi juhendaja hindas väga ka Raatuse kooli uue aula suurepäraseid tehnilisi võimalusi, mis lubas Aplausi etendused huvitavamaks muuta. Helitehnikuna oli trupile suureks abiks õpetaja Rain Lõpp. Valgustajana tegutses nüüdseks juba vilistlase staatusesse jõudnud Erik Kukk. Jõulunäidendiga esineti nii kooliõpilastele, eelkooli kui ka Kivikese lasteaia lastele.

“Arvan, et esinejad said koosmängimise rõõmu, aga pealtvaatajad innustust tulevikus osalemiseks. Ka andis vaadatu neile analüüsimisainet. Loodan, et meie esinemine eelkooli- ja lasteaialastele on üheks põhjuseks, mis aitab otsustada kooli valikul,” lisas Maila.


Festivalilt preemiatega

Koolide teatrifestivalil osaleti juhendaja ja õpilaste koostöös valminud näidendiga "Ostetud sõbrad". Seegi esinemine õnnestus väga hästi. Preemiad said Andri Joa, Kristin Kört ja Annamarii Tamm. Trupipreemia anti olulise teema puudutamise eest. Õpilased said teatrifestivalil esinemiskogemusi ja samas oli neil võimalik tutvuda teiste esinemistega, analüüsida nähtut.

“Hea oli see, et pärast esinemist analüüsisid festivali žürii liikmed iga trupi esinemist, andsid soovitusi, kuulasid esinejate arvamusi. See arendab nii näiteringi liikmeid kui ka juhendajat. Näiteringi liikmetega saime teatrifestivali preemiaks animatsiooni töötoa TERA huvikeskuses. Olime seal 23. mail.  Lastele oli sealne kogemus uus. Valmisid lühifilmid, mille tegijateks olid sealse juhendaja nõustamisel näiteringi liikmed. Õpilaste tehtud filmid saadeti meile ja saame neid ise vaadata ja teistele näidata.”

Aplausi truppi kuuluv Mia Maria Laiuste meenutab: “Läksime kooli eest Tartu Erakooli. Seal kohtusime oma juhendajaga. Juhendaja tutvustas meile mida me täpselt tegema hakkame. Ning siis pidime hakkama valmistama oma animatsiooni. Selleks pidime kõigepealt välja mõtlema loo ning see järel pidime tegema palju pilte mille saaks filmikesena liikuma panna. Kõik said valmis oma filmikese. Kõige raskem oli ilmselt hea idee peale tulla. Kõige huvitavam oli filmi valmistamise protsess ja koostöö tundus kõigi vahel väga hästi sujuvat.”


Tegus aasta võeti kokku kohvikus

10. mail korraldati Aplausiga oma kooli teatripäev, millel said etendust "Ostetud sõbrad" vaadata peaaegu kõik kooli õpilased ja töötajad. Jällegi andis see esinemiskogemusi noortele näitlejatele ja elamusi vaatajatele. Õpetajad analüüsisid etendust ja arutlesid seal käsitletud probleemide üle.

Aplausi tegusast aastast tehti kokkuvõtteid meeleolukal pidulikul koogisöömisel Pihlaka kohvikus.

Aasta jooksul osalesid Aplausi töös järgmised õpilased: Marten Vahtre, Heli Hansen, Kristin Kört, Lauri Nikkinen, Annamarii Tamm, Kristin Karki, Andri Joa, Rebeka Laaniste, Joonas Aleksander Laipaik, Mia Maria Laiuste, Laura-Liisa Lehtmets, Karolina Sepp, Karl Gregor Urmet, Clealyandra Arm ja Steven Noorsoo. Kaasa tegid ka Fred Vasiljev ja Teele Kiisk, kes pole ametlikult ringi liikmete nimekirjas.

Uut õppeaastat alustavad Aplausi liikmed just selle artikli avaldamise päeval taaskord Tartu laste- ja noortekirjanduse festivalil osalemisega. Kui keegi lugejatest soovib meie vahva näiteringi tegemistes kaasa lüüa, võta ühendust Maila Jürgensoniga ja tule näiteringi Aplaus! 

Lõpetuseks toome teieni juhendaja Maila poolt näiteringis osalenud laste seas läbi viidud küsitluse tulemused.

1. Miks osaled näiteringis? 

  • Ma osalen näiteringis, sest mulle on näitlemine väiksest saadik südamelähedane olnud ja see teeb mulle rõõmu.
  • Ma osalen näiteringis, sest siis ma saan näidelda ja mul on võimalus olla ja mängida kedagi teist.
  • Ma osalen näiteringis, sest mul pole midagi teist teha.
  • Ma osalen näiteringis, sest mulle meeldib näidelda ja olla koos toretate inimestega.
  • Läheb minu huvidega kokku.
  • Ma osalen näiteringis, sest see tundub huvitav.
  • Ma osalen näiterings, sest see annab võimaluse oma tundeid väljendada.
  • Ma osalen, sest mulle meeldib näidelda
.

2. Mis Sulle näiteringi tegemistes sel õppeaastal kõige enam meeldis?

  • Mulle meeldis kõige enam näiteringi tegemistest sel õppeaastal väikestele esinemine näidendiga detsembrikuus.
  • Mulle meeldis kõige enam teistele klassidele esineda.
  • Ma ei tea, mis mulle meeldis.
  • Mulle meeldis näiteringi tegemistes sel õppeaastal kõige enam esineda. Koos Tera koolis oli ka lahe.
  • Festivalil osalemine.
  • Mulle väga meeldis esineda festivalil.
  • Mulle meeldis kõik.
  • Mulle meeldis festivalil esineda.

 3. Mida oleksid tahtnud teha teisiti?

  • Ma oleksin tahtnud teha teisiti seda, et igal inimesel oleks oma osa, mitte kahel inimesel sama osa.
  • Mulle sobis kõik.
  • Ma tahaksin teisiti teha nii, et mul poleks palju teksti.
  • Ma ei oleks tahtnud midagi teisiti teha.
  • Põnevamaid rolle ja sisukamaid lavastusi edaspidiseks!

  • Ma oleks tahtnud teha detailsema maski, kui aega ja materiale oleks jätkunud
.
  • Ma ei oleks tahtnud midagi teisiti teha.

 4. Kas soovid järgmisel aastal Aplausi tegemistes osaleda? 

  • Ma soovin kindlasti järgmisel aastal Aplausi tegemistest osaleda.
  • Ma soovin küll järgmine aasta jälle näiteringi tulla, see on nii lõbus.
  • Jah.
  • Ma soovin ka järgmisel aastal Aplausi tegemistes osaleda.
  • Ei vea välja väga (õpilane lõpetas põhikooli. toim).
  • Ja ma arvan, et soovin ka järgmine aasta osaleda ning ma ei tea mida ma muudaks.
  • Ma arvan, et osalen ka järgmisel aastal.