13.-18. aprillini võõrustasid Raatuse kooli viiendate-kuuendate klasside lapsed enda juures kümmet Kaunase Versvu keskkoolis õppivat eakaaslast. Põhjus, mis leedulased taas Tartusse tõi, on järjekordne rahvusvaheline projekt Shared Experience in Art and History.

Projektinädal algas traditsiooniliselt vastuvõtuga aulas, kus osalejaid tervitas kooli direktor Toomas Kink.

Seejärel kuulati-vaadati meeleolukat kontserti, kus teiste hulgas astusid üles ka mitmed projektis osalevad lapsed. Mõistagi tutvustati teineteisele oma riike ja koole. Meie kooli õpilased olid ette valmistanud ka kahetunnise ringkäigu linnas, kus peatuti paarikümne erineva objekti ja vaatamisväärsuse juures, millest ülevaade anti.

Kuna projekti teema on seotud kunsti, ajaloo ja arhitektuuriga, siis oli esimese projektipäeva lõpetuseks õpilastel vaja meeskondades läbi viia üks vahva fotojaht. Tuli pildistada erinevaid legendil kirjeldatud Tartu südalinna arhitektuurilisi objekte ning seejärel vastused e-postiga ära saata.

Ajaloo õpetaja Mihkel Laari juhendamisel tutvuti Eesti Rahva Muuseumis meie taluarhitektuuri ja tollase olmega. Külastati ka Tartu Ülikooli ajaloomuuseumi, tähetorni ja kunstimuuseumit, osaleti töötubades. Väga põnevaks osutus lastele ülikooli peahoone pööningul oleva kartseri külastus, mis õppegiidi juhtimisel muutus veelgi huvitavamaks.

Koolimajas said lapsed õpetaja Kadri Kose juhendamisel osaleda šabloonkunsti (stencil art) töötoas, kus kõik said valida endale meelepärase arhitektuurilise objekti Tartu linna sümbolite hulka kuuluvate seast ning selle šabloon papist välja lõigata. Seejärel sai värvidega läbi šablooni objekti kontuuri paberile pihustada ning endale mälestuseks jätta.

Projekti koordinaatori, kooli arendusjuhi Rene Leineri sõnul on selliste projektide puhul peamiseks just laste sotsiaalsete ja keeleliste oskuste arendamine. „Suhtlemine teisest riigist tulnud eakaaslastega inglise keeles, lisab lastele kahtlemata julgust ja oskusi tulevikuks, avardab mõttemaailma. Lisaks muidugi sõprussidemed, positiivsed mälestused ning teadmised riigist ja linnast, mida külastati või taasavastati.“

Leineri sõnul on väga oluline ka see, et lapsed ööbivad nii siin kui ka Kaunases peredes, mis lisab kultuurilist dimensiooni veelgi.

Viienda klassi poisile Jan Lennart Reimerile jäid projektinädalast ennekõike meelde sõbralikud leedulased, dinosauruste näitus AHHAA keskuses, mida ta ei olnud veel külastanud, samuti temaatiline fotojaht. „Observatooriumis sain teada, et Tartus oli kunagi maailma suurim teleskoop,“ lisas Jan Lennart. Põnevaks osutus ka teadmine Struve geodeetilisest kaarest, mis läbib nii Eesti kui Leedu territooriumeid.

Nädala jooksul külastasid lapsed veel A. Le Coq’i muuseumit ja Vanemuise teatrit. AHHAA keskuses saadi osa nii töötoast, planetaariumist, teadusteatrist ning kõigest muust, mida Baltimaade suurim teaduskeskus pakkuda saab. Sportlik tund veedeti Lõunakeskuses uisutades ning samas külastati ka 4D kino.

Projektinädal lõppes pikniku ja ratsutamisega Rene Leineri kodutalus Põlluvahil, kus oli ka oma silmaga võimalik näha seda, kuidas 19. sajandi  lõpus asutatud taluõu tänapäeval välja näeb. Ehk siis praktikasse rakendatud teadmine, mida oldi Eesti Rahva Muuseumis paar päeva varem teoorias õpitud.

Projekti teine kohtumine, mida mõlema kooli lapsed juba pikisilmi ootavad, toimub 18.-23. mail Leedus. Lisaks Kaunasele viib tee ka kuurortlinna Birštonasse ja pealinna Vilniusesse. Külastatakse olulisi ajaloolisi ning projekti teemaga seotud paiku ning toimub mitmeid põnevaid temaatilisi töötube. Kindlasti jagub ka positiivseid üllatusi.

Vt ka projektinädala fotogaleriisid:

Galerii nr 1

Galerii nr 2


Lõpp hea, kõik hea. Väsinud, aga õnnelikud projektis osalejad peale nädalale punkti pannud lõpupiknikut.