30. oktoobril osalesid Raatuse kooli kuuendate klasside õpilased ja õpetaja Mihkel Laar Tartu Ülikooli aulas toimunud Eesti Haridusfoorumi 20. aastapäeva konverentsil. Põnevaks tegi asja see, et üheskoos viidi haridusinimestest koosneva auditooriumi ees läbi üks täiesti tavaline koolitund.

Mihkel Laari sõnul toimusid kolmes erinevas auditooriumis nn õpetaja vabalava tunnid erinevatele vanuseastmetele. „Pakkusin alguses korraldajatele välja mitu erinevat teemat ja vanuserühma ning nende valik langes kuuendatele klassidele ja Mesopotaamiale,“ ütles Laar.

Meetodiks valis õpetaja probleemõppe. Teemaks kuidas sumerid oma mägiküladest linnriikide rajamiseni jõudsid. Selleks pidid nad omal ajal lahendama neli probleemi. Nüüd said need probleemid lahendamiseks õpilastele.

Huvitav oli, et hoolimata tuhandete aastate pikkusest ajavahest, kujunesid suures osas need lahendused üsna sarnasteks. Erinevus oli ennekõike õpilaste rahumeelsemas loomuses, sest lahendustes ei mindud konflikti ja jõu kasutamise teed, vaid rõhuti koostööle.

Aine sisult oli tund väga lihtne ning eesmärk oligi pigem probleemilahendamise oskuse arendamine õpilaste hulgas. Peale tundi kommenteeris õpetaja seal toimunut ning sõna sai ka tunnivaatleja.

Laari sõnul ei tahtnud ta kindlasti teha seal mingit metoodilist ilutulestikku ehk siis kõike seda mida on võimalik ühte koolitundi ära mahutada, vaid näidata just kõige tavalisemat, kuid huvitavat koolitundi. Tema arvates on tund orgaaniline osa pikemast protsessist, kus osalised ka teised õpetajad ja klassijuhataja.

Lapsed jäid toimunuga ülimalt rahule. „Kui alguses ehk tekkis korraks väike ärevus prožektoritest ja salvestavatest kaameratest, siis see kõik ununes viie minuti pärast ning tund toimus oma tavapärases rütmis,“ võttis õpetaja Laar laste emotsioonid kokku.