Sügisel Kivilinna Gümnaasiumi õpetajate poolt käivitatud projekt „Loeme, mõtleme, loome“ jõudis kolmapäeval, 9. aprillil sealsamas Kivilinna Gümnaasiumis lõpusirgele. Läbi terve õppeaasta kestnud projekt oli mõeldud neljandate klasside õpilastele.

Viimase ehk neljanda vooru ülesandeks oli õpilastel lavastada lühinäidend Tartuga seotud kirjaniku loomingust.

4.a klassiõpetaja Tiina Vink ütles, et esimene kirjanik, kes nende klassile meelde tuli, oli Mika Keränen ning tema raamatutes läbiva joonena tegutsev salaselts RAMPS. „Nii saidki soovijad kevadiseks koolivaheajaks ülesande valida raamatust meeldiv katkend ning püüda sellest kirjutada näidend,“ ütles Vink.

Noored kirjanikud olid Teele Kiisk, Helen Remmel, Lii Valmas, Hanna Kaldmaa ning Liana Lass 4.a klassist ja Steven Noorsoo 4.c klassist. Uue veerandi esimesel nädalal lavastasid lapsed koos õpetajaga kõik 4 kirjutatud näidendit ning mängisid need kolmandate klasside publikule ette.

Töö käigus langes liisk Hanna ja Liana kirjutatud stsenaariumile raamatu „Vana roosa maja“ põhjal. Salaseltsi kuulub 5 last ja koer ning kandev roll jäi ka jutustajale. Tiina Vinki sõnul võttis konkurentsi osadesse vähemaks õpilasvahetus Leetu, sest kaks soovijat veetsid nädala harjutamise tihedast graafikust kodumaalt eemal.

Nii jäidki rollidesse Lii Valmas, Helen Remmel, Eva-Lota Kirš, Hanna Kaldmaa, Karl Siidra ja Erik Kukk.

Väga lihtne ja lööv oli laste poolt välja mõeldud lahendus kasutada lavakujundusena kaht võimlemismatti, millest sai nii salaseltsi pehkinud paat, Herne pood kui ka vana roosa maja koos oma pööningu ning keldriga.

Seda lahendust kiitis ka ürituse žürii koosseisu kuulunud näitleja Kristel Leesmend. Tema sõnul jäi meie kooli näitetrupi puhul silma ka laste rõõm koostööd teha ning toimetada ühtse meeskonnana. Täpina i pealt jäi puudu päris elus buldog Mati.

Meenutagem, et projekti esimeseks ülesandeks oli jalutuskäik Supilinnas, kus orienteerumismänguna tegutseti erinevate hoonete otsimisega. Teises voorus tuli kokku panna filmiklipp, kus tutvustati Tartuga seotud kirjanike loomingut. Seda aitasid lastel teostada õpetajad Jane Kukk ja Eno Pihla. Valminud filmiklipi leiab siit. Kolmas voor oli veidi tavapärasem. Nimelt tuli lahendada erinevaid ülesandeid paberkandjal.

Kokkuvõtlikult võib öelda, et kõik projektis osalejad said kogemuse võrra rikkamaks ning aprillikuu lõpus ootab viit osalejat ees preemiareis Tallinna Lastekirjanduse Keskusesse ja Nukumuuseumi.